О т месеци Volkswagen заплашва да затвори заводи в Германия, докато търси начини да намали разходите и да подсигури бъдещето си. Въпреки това, надзорният съвет на компанията сега обмисля възможността да остави заводите отворени, който знак се приема добре от служителите и местните синдикати.
Ако VW затвори заводи в Германия, това ще отбележи първия път в историята на компанията, когато тя предприема подобни драстични мерки. Компанията е изправена пред засилена конкуренция от нови марки, навлизащи на европейския пазар, по-специално китайски автомобилни производители, и според шефа на марката VW Томас Шефер, ситуацията „не може да бъде разрешена просто чрез мерки за намаляване на разходите“. През последните три месеца синдикатите и VW спорят какви стъпки са необходими за намаляване на разходите.
Бъдещето на заводите не е гарантирано на този етап, тъй като все още се твърди, че има разногласия между някои членове на борда. Reuters съобщава, че семействата Пиех и Порше предпочитат по-агресивни мерки за намаляване на разходите.
Според германското издание Manager Magazin, членовете на борда на VW са искали да прекратят производството в завода на фирмата в Дрезден, в който в момента работят 300 души. Те също така са разглеждали продажбата на завода в Оснабрюк, в който работят 2300 служители.
Сега обаче неназовани източници твърдят, че бордът подкрепя идеята тези заводи да не бъдат затваряни и все още не е посочил потенциален купувач за обекта в Оснабрюк. В момента там се произвежда Porsche Cayman, Boxster и T-Roc Cabrio. Въпреки че има годишен капацитет от до 100 000 броя, само 28 000 автомобила са били произведени там миналата година. Производството на T-Roc Cabriolet е планирано да приключи през следващата година, а Porsche премества производството на Cayman и Boxster в завода си в Цуфенхаузен. Заводът на VW в Дрезден в момента прави ID.3.